Pražský kat
Němý snímek Rudolfa Měšťáka Pražský kat, vycházející ze stejnojmenné předlohy spisovatele Josefa Svátka, vypráví v historických kulisách příběh lásky, zrady a odplaty. Projekci restaurované a podle původních viráží a tónování barvené 35mm kopie doprovodí ansámbl muzikologa a skladatele Vlastislava Matouška.
Němý film Pražský kat Rudolfa Měšťáka představuje Gustava Frištenského v titulní roli jednoho z raných pokusů české kinematografie o zpracování výpravné historické látky. Autorský scénář, vycházející ze stejnojmenné předlohy Josefa Svátka, vypráví spletitý příběh lásky, zrady a odplaty. Snímek byl v letech 2017–2022 rekonstruován Národním filmovým archivem, ve spolupráci s Janem Ledeckým byla restaurovaná kopie barvena podle původních viráží a tónování. Projekci 35mm kopie doprovodí ansámbl muzikologa a skladatele Vlastislava Matouška, zakladatele legendárních novovlnných Máma Bubo a odborníka na východočeský folklor a českou středověkou hudbu.