Když vlny utichly
Perleťové vlny smývají poslední zbytky filipínské nevinnosti, sluneční paprsky střídá zlověstná noc a ve věčném tichu exotické krajiny se k sobě přibližují dva muži. Poručík Hermes a seržant Macabantay patřili k nejvýkonnějším nástrojům vládního boje proti drogám, z vymahačů zákona se ale stali oběťmi vlastního svědomí i nepřáteli, kteří vyhlížejí den zúčtování. Dumasovský opus Lava Diaze promlouvá ke svému divákovi jako hypnotický danse macabre, v němž režisér mistrně proplétá noirovou estetiku s westernovými tropy, polemizuje s pochybným režimem prezidenta Duterteho i nemocnou morálkou země, která má ve zvyku opakovaně velebit své zločince.