Obzor
Dumitru sní o tom, dostat se daleko za obzor, do vysněné Ameriky. Nalodí se proto s kamarádem tajně na zaoceánskou nákladní loď. Záhy ho však objeví filipínský námořník Joel, který stojí před těžkou volbou. Nesmlouvaví tchajwanští námořní důstojníci černé pasažéry na lodi nestrpí, Joelova neochvějná víra v Boha mu však našeptává, aby pomohl bližnímu… Hypnotický thriller o síle víry, morálce a strachu o život je ambiciózním debutem rumunského režiséra Mihaie Mincana, inspirovaným skutečnými událostmi z roku 1996; v premiéře byl představen v sekci Orizzonti na loňském festivalu v Benátkách.