Monica
Monica se po dlouhé nepřítomnosti vrací do rodného domu, aby se postarala o svou chřadnoucí matku (Patricia Clarkson). Je to vůbec poprvé, kdy od svého odchodu navazuje kontakt s rodinou i kdy ji matka vidí po změně pohlaví. Přijme ji takovou, jakou Monica vždy chtěla být? Intimní portrét ženy, která je okolnostmi přinucena čelit své minulosti, zkoumá univerzální témata odpuštění, stárnutí a důležitosti bezpodmínečné mateřské lásky. Film sugestivně zprostředkovává ponor do vnitřního světa hrdinky, soustředí se na její bolest, strachy, potřeby i tužby a zdařile ilustruje, jaké následky může mít odmítnutí na sebehodnocení jedince.