Allensworth
Rok na vsi jménem Allensworth. Jedinečná osobnost světového experimentálního filmu, strukturalista James Benning, se znovu vydává zkoumat americkou historii i topografii tamní krajiny. Allensworth byla první obec v Kalifornii, již od roku 1908 řídili afroameričtí občané, po první světové válce osiřela, aby dnes znovu sloužila pár stovkám občanů. Co měsíc, to jeden zhruba pětiminutový záběr, uhrančivý ve své jednoduchosti, ale přece naplněný detaily i významy. Benning i tímto filmem potvrzuje svůj ojedinělý status, který drží v kinematografii uhrančivé věcnosti. Je Allensworth město duchů, historické memento, anebo obojí?