Obraz nestora českého filmového zvuku a představení jeho profese. Střihačka a dokumentaristka Adéla Špaljová nechává svého otce Iva Špalje promluvit o jeho životní dráze a o postupech jeho práce. Mistr zvuku Ivo Špalj (*1940) se za svůj život podílel na vzniku stovek filmů a stal se mentorem pro nejméně jednu generaci mužů a žen za míchacími pulty. Něžný dokument také ukazuje „Inžu“, jak se o něm v oboru hovoří, při jeho další spolupráci s Janem Švankmajerem, jehož filmům právě on dodával typický, hutný, propracovaný zvukový mix.