Sisu
Nezdolnost, houževnatost, hrdinství, vyrovnanost a vytrvalost – to jsou charakteristiky principu sisu, který si Finové spojují se svou „národní náturou.“ Ve filmu, který byl podle něj pojmenován, je ale ztělesněním národních hodnot málomluvný chlapík, jenž dokáže efektivně a drsně vraždit nácky. Sisu je na dřeň ohlodaný survivor akčňák, v němž unavená jednotka nacistů na sklonku války bojuje s osamělým, ale prakticky nezničitelným zlatokopem. Zběsile přepálená přehlídka krve a utrpení je zčásti western a zčásti ironická finská odpověď na stařecké akčňáky Sylvestera Stallona a dalších.