Tání
Eva se vrací do rodné vesnice, v kufru auta má schovaný velký blok ledu. Jak tento akt souvisí s jejími vzpomínkami na slunné léto, které jí kdysi dávno nadobro změnilo život? Režijní debut etablované belgické herečky Veerle Baetens vznikl podle knižního bestselleru Tání spisovatelky Lize Spit a sleduje mladičkou hrdinku, pro kterou jedny prázdniny vyústí v bolestivý přerod z dětství do předčasné dospělosti. Snímek, jehož síla tkví v obratně vystavěném kontrastu bezstarostné letní atmosféry a mezilidské krutosti měl premiéru na letošním festivalu Sundance, odkud si odvezl zvláštní cenu poroty za herecký výkon pro představitelku Evy v dětském věku.