Suzume
Sedmnáctiletá Suzume žije poklidně na ostrově Kjúšú, než v ruinách za městem objeví tajemné, osaměle stojící dveře. Obdobně podezřelým předmětům byste ale ve filmech neměli věnovat pozornost. Zvláště střeží-li je roztomilé zvířátko… K fantazijnímu námětu o pohromě nevídaných rozměrů přivedl Makota Šinkaje těžký prožitek japonského neštěstí z roku 2011. Katastrofu epických rozměrů v něm promísil s výstředním, až rozpustilým dramatem o dospívání, čímž po canneském Belle a benátském Inu ó vrátil japonskou animaci i do programu Berlinale, kde film Suzume soutěžil v hlavní sekci festivalu a okamžitě si vysloužil reputaci anime události roku.