Totem
Přípravu narozeninové slavnosti v členitém vícegeneračním obydlí provází zmatky, hašteření a štěbetání dětí i živočichů. Radost se však mísí s tichým smutkem. Jubilantova oslava totiž zřejmě bude i jeho poslední. Režisérka Lila Avilés nás zve na návštěvu do rušné domácnosti, jež spíše než lidské sídlo připomíná živoucí rozvětvený ekosystém. Neúnavně kmitající film se přimyká k perspektivě sedmileté Sol, která navzdory drobnému vzrůstu někdy dohlédne dál než dospělí. Ostýchavě nakouknout dovnitř nestačí. Je třeba se sladit s přirozeným tempem a rytmem všedních dnů, v nichž hodiny plynou jako roční období.