„Nesnáším lidi, co trpí potichu.“ Alexandre je sice bez zaměstnání, ale zato plný názorů a pocitů. Žije v bytě se starší Marií, majitelkou butiku. Jednoho dne se v kavárně seznámí s Veronikou, zdravotní sestrou. Postupně se však ukazuje, že jedna postel je pro tři až příliš těsná. Monumentální, ale zároveň až bolestně intimní zkoumání vztahů mezi mužem a ženou probíhá v pařížských kavárnách a ložnicích. Bezprostřední dialogy, či především monology, v něm plynou volně jako kouř z cigaret. Jean-Pierre Léaud opět jako režisérovo alter ego, tentokrát v nejslavnějším filmu Jeana Eustache.