Veselá dívka
Ve svém druhém celovečerním filmu Masumura poprvé spolupracoval s ikonickou hvězdou Ajako Wakao. Z legendárního partnerství vzešlo dvacet jejich vůbec nejlepších snímků. Wakao hraje Juko, svéhlavou osmnáctiletou středoškolačku, která opouští svou malou vesnici ve snaze najít svou odcizenou matku uklízečku a otce podnikatele, který ji nikdy nepoznal. Jak se Juko snaží najít své místo v otcově dysfunkční domácnosti, snímek se rychle překlápí ze sirkovského melodramatu do bezstarostné dekonstrukce poválečné nukleární rodiny, plné ironie, zlomyslnosti a naprosté neúcty k tradičním japonským rodinným dramatům. Snímek Veselá dívka, natočený v nádherných pastelových barvách, je jedním z nejméně typických asijských snímků o dospívání padesátých let.