Zpověď manželky
Masumura natočil řadu znepokojivých filmů o ženách. Zpověď manželky, soudní drama/film noir/melodrama o mladé Ajako (Ajako Wakao), která je obviněna z vraždy násilnického manžela během osudné horolezecké nehody, je z nich nejlepší. Zda se snažila zachránit sama sebe, nebo manžela úmyslně zavraždila, se stává ústřední záhadou, kolem níž Masumura spřádá své pojednání o důsledcích svobodné vůle, marnosti a falešnosti sebeobětování i o pokrytectví patriarchátu, který se pod příslibem poválečného kapitalistického rozmachu nijak nezměnil. Film Zpověď manželky, jehož hlavní postavou je jedna z nejúchvatnějších femme fatale tohoto žánru, je Masumurův morálně a emocionálně nejkomplexnější snímek.