Svastika
První ze tří adaptací, které Masumura natočil podle povídek Džuničira Tanizakiho, je explicitní drama s lesbickou tematikou, které nemělo ve své době paralelu v Hollywoodu ani jinde ve světě. Jde o neuvěřitelně odvážný snímek, jenž předběhl svou dobu. Kjóko Kišida představuje bezdětnou, nešťastnou manželku Sonoko, která propadne kouzlu svůdné studentky umění Micuko (Masumurova múza Ajako Wakao), k velké nelibosti manžela první z nich a snoubence a tajného milence druhé. Melodramatický příběh, zčásti umělecký erotický film a zčásti studii konfliktu mezi intenzivní touhou a rodinným životem, zachytil Masumura v hřejivých barvách a propůjčil mu zdánlivý lesk, odrážející dobu a prostředí, kde roli hrají jen dojmy.