Jakuzák vojákem
V Masumurově díle se opakovaně objevuje ostrý antimilitarismus. Jakuzák vojákem představuje nejsžíravější pohled na toto téma – jde o cynický útok na japonský imperialismus a třídní hierarchický vojenský systém. V centru této komedie stojí nezvyklé přátelství mezi Kisaburem, bývalým gangsterem jakuzy, který se nedobrovolně stal vojákem (Šintaró Kacu, hvězda seriálu Zatóiči), a Aritou (Takahiro Tamura), tichým pacifistickým intelektuálem, kteří se snaží najít způsob, jak se z armády dostat. Pro Masumurovu tvorbu neobvykle realistický snímek je předchůdcem filmu Roberta Altmana "M*A*S*H". Jedná se o nespoutaně vtipný a nesmírně zábavný válečný film, který upřednostňuje přežití a individualismus před vyprázdněným vlastenectvím.