Z pětapadesáti celovečerních filmů, které Masumura režíroval, je Rudý anděl jeho nejslavnější snímek mimo Japonsko. Film, který si za posledních deset let získal značný kultovní ohlas, se odehrává za vrcholící čínsko-japonské války. Ajako Wakao se představuje v nezapomenutelné roli Sakury, mladé zdravotní sestry, která se z oběti znásilnění promění v titulního anděla poté, co začne svým pacientům poskytovat sexuální uspokojení před jejich nevyhnutelnou smrtí. V popředí filmu stojí válečné hrůzy, zobrazené ve znepokojivě názorných detailech, jež nemají obdoby v žádném jiném Masumurově snímku. Skutečným tématem filmu je však vztah mezi ženským jednáním a láskou/sexem. I po více než šedesáti letech od uvedení do kin neztrácí Rudý anděl na své síle.