Každý den odvahu
Tento celovečerní režijní debut Evalda Schorma je spolu s Žertem Jaromila Jireše nejpronikavějším pokusem postihnout všeprostupující mravní marasmus české společnosti na počátku 60. let, kdy vládne stranická byrokracie a ideály se proměnily v prázdné fráze. Obětí tu není oponent režimu, ale mladý dělnický svazák, který postupně a velmi bolestivě zažívá vystřízlivění ze své oddanosti věci komunismu. Pronikavá psychologická studie charakteru, umocněná střízlivým hereckým výkonem, dává filmu punc nadčasové výpovědi o slepé víře, která, následována deziluzí, vede k ničivé existenciální krizi. Film uvádíme v nové zrestaurované verzi.