Kulový blesk
V komedii o „největší akci v dějinách stěhování“ je napohled rozeznatelná poetika Divadla Járy Cimrmana. Vychází z drobných absurdit společenského i soukromého života, které jsou jemně a s hravostí rozvíjeny a slouží k demaskování malosti a pošetilosti jednotlivce i dobových poměrů. Dvanáctisměna bytů, jež má proběhnout v jeden den, je zdrojem jiskřivě humorných situací i slovních vtipů, které přešly do domácí ústní tradice. Přesto se zde nejen prostřednictvím manželské dvojice, ztělesněné Danielou Kolářovou a Josefem Abrhámem, ozývají i hlubší tóny, poukazující na nejistotu a pomíjivost lidské existence.