Pravda je to nejdůležitější
Letos dvaadevadesátiletý Eduard Grečner, filmový scenárista, režisér, básník, esejista a vysokoškolský pedagog, má v tomto portrétním dokumentu hlavní slovo a přes svůj věk dokáže přesně vystihnout podstatné rysy i společného jmenovatele všech etap svého tvůrčího života. Vedle něho tato období v četných vstupech reflektují také slovenští filmoví historikové, kteří potvrzují, že Grečnerovo trvalé úsilí o „pravdivost výrazu“ mělo pro domácí kinematografii zásadní význam. Pomohlo překonat schematismus socialistického realismu, nastolit existenciální témata a kriticky reagovat na aktuální společenské dění.