Drak se vrací
Hrnčíř Martin Lepiš je tragickým hrdinou podobenství o pudové lidské nenávisti, která si pro své vybití nejednou vybírá nevinnou oběť. Vesnické společenství křivě nařkne Lepiše, jemuž přezdívá Drak, ze špatných úmyslů, a ani jeho statečný skutek ho nezachrání před údělem věčného vyděděnce. Magické prvky literární předlohy ve filmu umocňuje především výtvarně cítící černobílá kamera, evokující atmosféru divoké horské krajiny, dále pak střídmé herecké výkony a minimalistická, experimentátorsky pojatá zvuková stopa. Syrová scéna záchrany dobytka z hořícího lesa je ukázkou mistrovské filmařiny.