Master & Commander: Odvrácená strana světa
1805, otevřené moře. Napoleon se stal pánem Evropy, mezi ním a zbytkem světa stojí už jen britská flotila. Kapitán Jack Aubrey se svojí lodí HMS Surprise dostává rozkaz zničit francouzskou loď Acheron. První střetnutí ale nedopadne podle představ a Aubrey je nucen k ústupu. Nesmlouvavá povinnost ale velí pronásledovat Francouze stůj co stůj, nehledě na mlhu, bouře a nástrahy oceánu. Slavný film Petera Weira přelstil zub času citlivou kombinací epického příběhu a vrstevnatých dialogů, které neztrácejí ze zřetele existenci člověka a odstiňují strhující cestu do nitra námořnických duší. V jedné ze svých životních rolí vyniká Russell Crowe.