Unikátní ocenění v podobě jedné velké a sedmi malých sošek Oscara si hrdinové prvního a dodnes nejpopulárnějšího celovečerního filmu z dílny Walta Disneye, která letos slaví 100. výročí, plně zasloužili. Přesněji jejich animátoři, kteří rozpohybovali přes milion kreseb tak, že každý z trpaslíků má nezaměnitelný charakter, vyjádřený nejen odlišným fyzickým vzezřením, ale právě způsobem jeho oživení. Představují se bohatě odstíněnou pantomimou a gejzíry pohybových gagů, oslnivá je také choreografie poetických lesních scén s desítkami zvířátek. Řemeslná dokonalost tohoto kresleného veledílka budí obdiv i v éře počítačové animace.