Defraudanti
Bankovní úředník Román má plán, do kterého vtáhne svého kolegu Morána. Cílem je skoncovat s ubíjející rutinou a začít žít svobodně, bez depresi vzbuzující nutnosti nadále přemýšlet nad materiální stránkou existence. Bez spáchání deliktu to však nepůjde. Jedna z filmových senzací letošního Cannes je stylová freska připomínající svou strukturou román, od něhož nechcete odtrhnout oči. Vycizelovaná pocta americkým a francouzským žánrovým filmům 70. let neztrácí čas moralizováním. Etablovaný argentinský tvůrce Rodrigo Moreno nabízí lehkou rukou načrtnutou krimi s existenciálním přesahem, která potměšile pomrkává po Brechtově tezi, že založit banku je větší zločin než ji vyloupit.