Netvor
Saori vychovává sama svého syna Minatu. Když se hoch začne chovat zvláštně, je odhodlána zjistit příčinu této změny. Obvinění padne na učitele Horiho a rozzuřená Saori spěchá do školy, aby ho hnala k odpovědnosti. Skutečnost však není tak jednoznačná, jak se zprvu zdá… Yuji Sakamoto, oceněný za scénář k filmu v Cannes, obratně skládá jednotlivé kusy příběhu, vypráví jej z perspektivy několika jeho aktérů, a znejisťuje diváka ve chvíli, kdy má pocit, že už přišel všemu na kloub. Režisér Hirokazu Koreeda i tentokrát prokazuje vzácný cit pro vedení dětských herců a s typicky humanistickým přístupem vypráví dojemný příběh o rodině, touze po porozumění i tíživých tajemstvích.