Nový (auto)portrét nedávno zesnulého génia mezi režiséry patří do kategorie filmů, během jejichž sledování si přejete, aby nikdy neskončily. Ačkoli je o Godardovi známé, že nebyl na rozhovory skoupý, podařilo se tvůrcům nalézt a do montáže zařadit archivní záběry, které i jeho oddaní fanoušci uvidí poprvé. Smysluplná provokativnost a intelektuální přímočarost by u kohokoli jiného vyzněly jako protimluvy, u Godarda však plně vystihují jeho charisma a výraz, jeho jedinečnost i nezařaditelnost. Pravděpodobně nejinspirativnější filmař všech dob fascinuje i současné adepty filmové režie nejen vlastním dílem, ale i schopností je analyzovat, náročností především vůči sobě samému a vždy tak raritní nesmlouvavostí úsudku.