Dokonalé dny
Humanistický příběh z Tokia se táže, jak žít přítomným dnem nehledě na vše těžké, čemu čelíme. Hirajama přijímá práci uklízeče veřejných toalet s překvapivou pokorou, přestože jeho život se nám může zdát únavný a nudný, někdy i ponižující. Rutina ale dává dnům kýženou strukturu a radost přinese i prosté rozjímání v parku, chvíle strávená s knihou nebo poslech hudby. Ač Hirajama vyzařuje klid a spokojenost, nejde přece jen o pouhý obranný mechanismus? V hlavní roli Kódži Jakušo, který si z Cannes odvezl zaslouženou cenu za nejlepší mužský herecký výkon, málomluvnosti jím portrétovaného uklízeče záchodků navzdory.