Skutečný příběh bezpráví páchaného na mírumilovném zahradníkovi bohatým sousedem restituentem a stejnojmenné literární dílo Karla Čapka o trampotách a úspěších zahrádkářových po dobu čtyř ročních období se potkaly v novém filmu Jiřího Havelky. Jedna z nejkomplexnějších uměleckých osobností současnosti, jež dlouhodobě dokazuje, že přívlastky alternativní a divácky vstřícný se nemusí vylučovat. Tragikomicky laděné šlahouny ztišeně jímavého příběhu o obdivuhodně zarputilém boji za právo na důstojný život obepínají centrální herecké duo ztělesněné po vzoru skutečného života vždy jedinečným Oldřichem Kaiserem a Dášou Vokatou.