Paříž, Texas
Řeč i paměť ztratil zpustle vypadající muž kráčící pouští. Kam má namířeno a jaké trauma s sebou umanutě vláčí? Jeden ze zásadních okamžiků letošních Varů se bezpochyby odehraje při projekci zbrusu nové restaurované kopie milovaného klenotu, který před čtyřiceti lety vynesl tvůrci Nebe nad Berlínem nebo Dokonalých dnů Zlatou palmu v Cannes. Melancholií obestřené dojemné drama, které mnozí považují za nejlepší road movie všech dob, se dotýká mnoha zásadních „věcí života“, mimo jiné vztahu syna a otce, ztělesněného nenahraditelným Harrym Deanem Stantonem. Ztišenou ódu na mužskou křehkost a zranitelnost, kterou napsal Sam Shepard a hudbou opatřil Ry Cooder, prohlásili za svůj nejoblíbenější film mnozí včetně Kurta Cobaina.