Trans memoria
„Sbírám. Dokumentuji. Zapisuji si své vzpomínky. Bojím se, že zmizí.“ Tak uvozuje Victoria Verseau svůj intimní dokumentární deník, v němž se vrací do roku 2012, kdy v Thajsku podstoupila změnu pohlaví. Byla to chvíle, na kterou dlouho čekala, po ní však přišly pochybnosti, které umocnila smrt její přítelkyně. Konceptuální umělkyně volí až archeologický přístup k minulosti a obnažuje proces psaní osobního příběhu, bytostně spjatého s utvářením vlastní identity. V niterně procítěném debutu odhaluje radostná i temná zákoutí tranzice a i díky dalším svědectvím kriticky zkoumá, co činí ženu ženou.