Real
Oleh Sentsov, uznávaný filmař, občanský aktivista, někdejší vězeň Kremlu, držitel Sacharovovy ceny za svobodu myšlení, voják. Momentálně brání svou vlast coby poručík ukrajinské armády, do níž vstoupil hned během prvních dnů vpádu ruského agresora v únoru 2022. Při jedné z útočných akcí došlo ke zničení jeho bojového vozidla pěchoty nepřátelským dělostřelectvem. Z nedalekých zákopů se pokusil rádiem zorganizovat evakuaci části své jednotky, což zásadně zkomplikoval nedostatek munice a neustávající ruská palba. Tato akce se jmenovala Real, týž název nese i film, který skýtá unikátní imerzivní zážitek, hyperdokumentární vhled do reality války očima jednoho z jejích přímých účastníků.