Ve světě, kde za každou popínavou rostlinou číhá překvapení, upadají do zimního spánku nejen zvířata, ale i lidé. A když z něj procitnou předčasně, může to mít tragické následky. Na Berlinale oceněný debut rozjímavě sleduje lidské společenství, jehož hibernace může být pouhým přežitkem, který ale zároveň přináší do života komunity potřebné zklidnění. Magický a mimořádně soustředěný film akcentuje kouzlo těch nejobyčejnějších činností a dotýká se elementárních principů naší existence. Postavy imaginativního filmu s puncem mysteria nacházíme v neustálém procesu hledání – a v mimořádně organickém a smyslném filmu se do pozice badatelů dostáváme i my.