Peněžní poukázka
Ibrahim Dieng, dlouhodobě nezaměstnaný manžel dvou žen a otec sedmi dětí, obdrží od synovce z Paříže poukázku na 25 tisíc franků, o které se má podělit s příbuznými. Prodrat se však k velkorysé sumě přes houšť senegalské byrokracie se zdá nemožnou misí. Chybějící průkaz totožnosti způsobí, že se Ibrahim stává bezmocným aktérem absurdní frašky o úplatcích, podvodníčcích a lhostejných úřednících, která se sžíravou ironií obnažuje společenskou situaci v Senegalu šedesátých let minulého století. V proslulé filmové adaptaci vlastního románu ohledává „otec afrického filmu“ Sembène v kafkovském duchu téma peněz a korupce v africké zemi, hledající existenční směr mezi tradicí a moderností.