Náhlý záblesk hlubších věcí
Jedna z nejvýznamnějších žen britského moderního umění, malířka Wilhelmina Barns-Graham, byla nesmírně inspirativní osobností, jejíž tvorbu silně ovlivnila jedna osudová událost. V květnu roku 1949 totiž tato čelní představitelka modernistické skupiny St Ives vystoupala na vrchol švýcarského ledovce Grindelwald, což navždy proměnilo její vidění světa. Zachycení jeho tvarů, barev i samotné podstaty se pak věnovala po zbytek života. Ve svém esejistickém portétu se dokumentarista Mark Cousins nebojí otevírat komplexní témata, jako jsou gender, klima či kreativita, a přitom se mu daří odkrýt osobnost a bezbřehou imaginaci umělkyně tak pronikavě, že navozuje pocit, jako bychom viděli svět jejíma očima.