Píseň těch druhých
Co je Evropa? Aktuální i osobní esej Vadima Jendreyka cestuje napříč starým kontinentem a odhaluje jeho charakter v místech, která by se dala nazvat jako jakési akupunkturní body evropské identity. Rozmanité zastávky zahrnují dno Rýnu, řecké doky, Evropský parlament, polský prales nebo třeba sarajevskou knihovnu. Všechna tato místa vybízejí k ambivalentním úvahám: na jedné straně oslavují kulturní rozmanitost a šíři evropského kulturního dědictví, na straně druhé se ale stávají synonymem třeskutosti, konfliktů a krvavé historie. Je Evropa odsouzena k bludným kruhům násilí, nebo má naději v těch, kdo se snaží zpívat písně těch druhých?