40. léta. Slovenský štát zažívá vzestup nacionalismu a doba nepřeje žádným menšinám. Bouřlivá nálada ve společnosti postihuje i maďarskou vdovu Mariku, která přichází o práci v arizovaném krejčovství. Kvůli sílícím protimaďarským tendencím se stahuje do ústraní, navíc i kvůli tomu, že ukrývá židovského chlapce. I přesto se ocitá v centru pozornosti hned dvou mužů: německého nacistického důstojníka i kapitána slovenské Hlinkovy gardy. Drama slovenské režisérky Ivety Grófové je adaptací stejnojmenné knihy Petra Krištúfka, která přibližuje dramatickou éru válečného Slovenska. Příběh o rozpolcené době, jež staví hrdiny před složitá dilemata, vypráví nejen slovy, ale i sugestivním vizuálním jazykem.