Proslulý polský filmař a animátor zkonstruoval labyrintu podobný svět, v němž se Franz Kafka pohybuje mezi svými postavami a jeho romány i povídky jsou vpletené jeden do druhého v nepřetržitém pohybu. Rybczyńského Kafka tvoří součást projektu „Audiovizuální encyklopedie“, spolu se snímky F. F. Coppoly, C. Saury a dalších. Progresivní vizionář v něm experimentuje s technologií HDTV, jež mu umožňuje prolomit jakoukoli hranici obrazového vyjadřování, ideální pro jeho pojetí Kafky coby „nejvizuálnějšího umělce 20. století.“