Kafka
Titulního hrdinu legendárního filmu zasazeného do magické Prahy a tamtéž natočeného ztvárnil nezapomenutelným způsobem Jeremy Irons. Jeho Kafka ve snímku rozkročeném mezi Procesem a Zámkem (ovšem s řadou odkazů ke spisovatelovu životu a jeho dalším textům) pátrá po stopách zmizelého kolegy, aby narazil na mysteriózní komplot plný vražd, korupce a byrokracie, ovšem bez absolutní jistoty, zda jde o skutečné události či plod spisovatelovy představivosti. Navzdory sebekritickému úsudku samotného Soderbergha, který třicet let od památného natáčení z materiálu vytvořil novou verzi nazvanou Mr. Kneff, se jeho Kafka stal během let kultovním snímkem, který si zaslouží znovuobjevení.