Na Slovensku, ve vesnici Utekáč, žije Adam. Je mu dvanáct a žádná práce mu není cizí. Je silný, statečný a činorodý. Sám si na sebe vydělá, život má plně ve svých rukou a kamarádi ho za to obdivují. To vše o sobě Adam říká, ale pravda je možná někde trochu jinde. Hybridní dokument slovenské režisérky Kataríny Gramatové brilantně využívá prostředků filmové řeči, aby s lehkým humorem, provokativní ironií a v rytmu folklorní slovesnosti vyprávěl příběh jednoho romského chlapce a jedné zapadlé vesničky, kde život rozhodně není jednoduchý.