S agentem FBI Dalem Cooperem se znovu setkáváme v temné sluji, kde jej žena bez očí chrání před neviditelnou hrozbou. Cooperovi se podaří uniknout. Agentův doppelgänger i další, uměle vytvořený dvojník Dougie Jones, onemocní. Dougie neodolá Černému vigvamu a zmizí, zatímco Cooper je osvobozen, a i když zaujme Dougieho místo, je to za cenu ztráty paměti. Přes fascinující spleť peripetií se dostáváme na ředitelství FBI ve Filadelfii, do kanceláře zástupce ředitele Gordona Cola (David Lynch), která je nejvíce kafkovským interiérem, jaký si dovedeme představit. Stejně jako je David Lynch nejvíce kafkovským filmařem, který kdy žil a tvořil, aniž by kdy adaptoval cokoli z Kafkova díla.