Čtvrtého července uplyne sto let od narození legendy československé kinematografie, režiséra Oldřicha Lipského. V tento den se karlovarským festivalem rozezní Rej blažených z Orfea a Eurydiky, jadrná horalská mluva a samozřejmě i nesmrtelný scénář, na kterém má spolu s Lipským kardinální podíl neméně slavný Jiří Brdečka. Vrcholné dílo tohoto tandemu aktualizuje motivy románu Julese Verna jedinečnými parodickými konturami a přináší mysteriózní příběh z Karpatie, kde hrabě Felix Teleke z Tölökö objeví dávno vychladlou stopu své snoubenky, operní pěvkyně Salsy Verde, vedoucí do tajemných rozvalin nedalekého hradu. Ve své době léčivá kysibelka v tenatech normalizační šedi, dnes jeden z největších klenotů tuzemské tvorby. Vzhůru na Čortův hrad!