Zachycení
Cinefilií prodchnuté analytické výlety Alexandra O. Philippeho do filmové historie mají dar rozšiřovat obzory a zároveň strhnout, což platí beze zbytku i pro neobyčejný vhled do americké mytologie skrz fenomén dechberoucího Monument Valley a způsob, jakým je od dob Přepadení území spadající do Navažské autonomní oblasti zobrazováno nejen ve filmu, ale třeba i v reklamě. A právě tvorbě Johna Forda, jejíž podstata je tak úzce spjata s „údolím monumentů“, věnuje Philippe podstatnou část filmu. S mixem obdivu a nemilosrdné revize ohledává roli krajiny ve fenoménu dobývání amerického Západu, jehož interpretace je rozkročena mezi oslavným mýtem o odvážných bílých osadnících a krutou genocidou na domorodém obyvatelstvu.