Vražda ing. Čerta
Manýristická genderová hříčka – z četných označení, jakých se filmu dostalo, se zdá právě toto nejpřípadnějším. Veškeré dění se totiž točí kolem dvou postav: Ona je napohled obětí své touhy po manželství a On, její nápadník, toho bezohledně využívá. Nerovnost jejich vztahu s nadsázkou demonstruje opakovaná modelová situace, v níž žena oddaně nachystá opulentní hostinu a muž ji s nenasytným apetitem zhltá. Že se jmenuje Bohouš Čert a má spojení s peklem, není v tomto podobenství jen proto, aby bylo okořeněno fantastickými motivy. Režisérka s hravostí a zároveň sofistikovaně předvádí, jak ošidné je ukvapeně soudit, kdo vlastně koho má v moci.