Když zazvonil telefon
Když mladá dívka zvedne v roce 1992 telefonní sluchátko, všechno se změní – s rozpadem země přichází i kolaps osobních jistot a navazující traumata. A tak zatímco sledujeme skládající se střípky dětských vzpomínek, promlouvá k nám pragmaticky znějící dospělý hlas hledající rovnováhu. Mimořádně křehký i analyticky chladný film se vyhýbá jakémukoliv retro sentimentu, jeho analogová patina však v sobě má okamžitou přitažlivost. Iva Radivojević se hypnoticky pohybuje mezi povědomým a znepokojivě cizím, mezi věcností a poetikou snu. Jak moc můžeme věřit vlastním vzpomínkám, jak moc se v nich cyklíme? Kdyby knížky Annie Ernaux byly filmy, vypadaly by takto.