Ecce homo Homolka
Komu by neutkvělo v paměti drásavé a zároveň sarkastické filmové finále se dvěma tančícími páry, jejichž gesta i výrazy nejspíše připomínají souboj nesmiřitelných stran! To Heduš a její tchyně přinutily na sklonku jedné zoufale nevydařené neděle své manžely, aby si s nimi v těsném obýváku zatančili. Režisér, z věhlasné trojice Forman-​Passer-Papoušek ten s nejpronikavějším smyslem pro satiru, zde de facto zachovává jednotu místa, času a děje, pouhý den mu postačí k tomu, aby s úšklebkem předvedl, nakolik ničivé stereotypy chování a nevraživá komunikace jsou plody pokleslého materialismu. Malá dvojčata, svou rozjíveností leccos napovídající o atmosféře v rodině, s dětskou spontaneitou představují bratři Formanovi.