Vermiglio
Nekorunovaným králem mezi mistrovskými filmovými díly minulého podzimu je druhý celovečerní hraný snímek Maury Delpero, kterým se laureátka velké ceny poroty z benátského festivalu vrací do časů a místa dětství svého otce. Konec druhé světové války je na dohled i z vesničky Vermiglio, nacházející se uprostřed čarokrásných severoitalských Dolomit. Nenadálý příchod dezertéra Pietra však zamává s konejšivou rutinou rodiny místního kantora a provždy poznamená osud nejen jeho nejstarší dcery Lucie. Intimní a epické spočine v přirozeném objetí v pečlivě komponovaném opusu, při jehož sledování se tají dech. Setkání s důstojnou krásou jsou často ztišená, stejně jako sugestivní pohled na Vermiglio a úděl jeho obyvatel.