Během canneského festivalu v roce 1982 si Wim Wenders postupně zval do hotelového pokoje slovutné kolegy a natáčel jejich odpovědi na otázku, jak vidí budoucnost filmu. Jeho exkluzivní dokumentární anketa Pokoj 666 posloužila jako inspirační zdroj dvojici českých producentů, kteří s koprodukční pomocí karlovarského festivalu poskytli během loňského ročníku doslova podobný prostor třicítce českých či v ČR usazených filmařek a filmařů všech generací. Otázka se tentokrát zabývala tím, co je českého na českém filmu. Výsledkem je vzrušující leporelo nejen soudů a postojů, ale i chování a povah.