Modrou stezkou
Odklony od realismu mají v latinskoamerické kinematografii mnoho podob. Šest let po uvedení Boží lásky, dystopické, neony zářící alegorii z blízké budoucnosti, v níž Brazílii ovládnou konzervativní evangelické hodnoty, se Gabriel Mascaro vrací s další neotřelou vizí. Aby se Brazílie mohla ekonomicky rozvíjet, dává přednost mladým generacím a ty starší naopak uklízí do vládních kolonií, kde nebudou „překážet“. Téměř osmdesátiletá Tereza se ale s tímto osudem nehodlá smířit a utíká. Film Modrou stezkou přináší sociálně kritickou úvahu o diskriminaci starších obyvatel i gulliverovsky laděnou odyseu napříč Amazonií, probarvenou živelností své hrdinky, kouzly i nezkrotnou touhou po svobodě.