little boy
Nikdo nenatáčí jako James Benning. Teď si mistr kontemplativních filmů, jejichž vnitřní život je mnohem bohatší, než by prvotní dojem ze statických záběrů mohl napovídat, oblékl výrazněji politickou zbroj a soundtrack nečekaně nabil písněmi – od Sinéad O’Connor přes Tracy Chapman po Rickyho Nelsona. Co začalo před jedenaosmdesáti miliony let, dospělo až do trudného 20. století, plného politických proslovů, které nezřídka končily právě jen u slov. Snímek little boy je procházkou režisérovou i historickou pamětí, sledovat ho znamená skládat stavebnici (nejen) Benningova života. Dinosauři už to mají za sebou, kdy to čeká nás?