Byla jsem tu, Maria Henriqueta
Píše se rok 1872 a do Portugalska míří brazilský císař, o jehož blahobyt se má starat Maria Henriqueta de Mello Lemos e Alvelos, provozovatelka grandhotelu, jejíž portrét však v dokumentaci z císařovy návštěvy nenajdeme. Na rozdíl od dopisů, které postupně odhalují stinné stránky celé anabáze. Okouzlující krátký film nabízí pomocí současných, na 8mm film natočených záběrů možnost prožít pobyt v kulisách se zřetelným odérem romantiky, ale též procítit dramatický příběh z vyšších společenských kruhů. Dokonalá emocionální archeologie.