Kadet
Alina a její syn Serik přijíždějí na elitní vojenskou školu. Ona jako učitelka dějepisu, on jako kadet. Nehostinnost ani striktní disciplína instituce plachému chlapci příliš nesvědčí a ihned se stane terčem šikany. Když je ve škole nalezeno mrtvé tělo jednoho ze studentů, je povolán místní vyšetřovatel, aby záhadě přišel na kloub. Jde o vraždu, sebevraždu, nebo snad prokletí, které je se školou odjakživa spjato? A jakou roli v tom hraje Serik nebo mateřská láska? Adilchan Jeržanov, jeden z nejplodnějších kazašských autorů současnosti, se vrací na festival s mrazivým, řemeslně vybroušeným post-hororem, v němž hnijící potlačovaná traumata minulého režimu nabývají v přítomnosti na zlovolnosti a krutosti.